Australia! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sara Pater - WaarBenJij.nu Australia! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sara Pater - WaarBenJij.nu

Australia!

Door: Sara

Blijf op de hoogte en volg Sara

10 September 2016 | Australië, Adelaide

Hi there!

Geen idee of ik zin had om weer een blog bij te houden. Maar aangezien ik nu in de city library van Adelaide zit om foto's op een USB te zetten heb ik er wel even tijd voor!
Tsja en wat kan ik er over zeggen, it's amazing! Ben hier nu iets meer dan een week maar het lijkt al weer veel langer.

Heen vloog ik met een hele groep (20 people), met tussenstops in Bangkok en Taiwan. Bangkok was eigenlijk gelijk weer door, in Taiwan zijn we de stad in geweest en hadden we een dagkamer in een hotel. DOUCHEN! En een powernap. Het was in een buitenwijk en de kids die net van school kwamen vonden het maar al te mooi zo'n groep toeristen. Verder vond ik het maar een warme, benauwde stad. Veel halfdode kakkerlakken op straat en allemaal eettentjes langs de weg. De vluchten van in totaal iets van 24 uur gingen best snel zo met z'n allen. Lekker kletsen en films kijken. De laatste vlucht heb ik 'lekker' geslapen. Iets te laat kwamen Bart en ik tot de ideale slaapstand: hij op zijn en mijn stoel en ik op de grond eronder. Verder was ik blij dat ik vega had aangegeven: lekkere pasta, ei etc. en soms een rare, onbekende flurrie. De rest kon kiezen uit rijst met kip, rijst met kip en rijst met kip. Van een jetlag trouwens geen last gehad, juist moe door de korte nachtjes vanwege gezelligheid en vroeg opstaan. Korte afstanden zijn hier namelijk een paar uur rijden dus vroeg weg!

Oke, ik wil er niet weer zulke lange verhalen van maken als in Suriname en heb niet zo lang computer tijd. Maar de week in Sydney was great! Even in het kort wat ik heb gedaan: varen, bbq, surfen, stadswandeling, harbour bridge op, lekker chillen in het park, gemeet met Rosa (Pater), Marlou (meisje uit de Noord die ik ken van het vormsel), uit, Blue Mountains (prachtig! watervallen, rotswanden, regenbogen..), kangaroos aaien, gezelligheid met de groep... in Adelaide chocolade fabriek (met gratis proeven ofcourse), fietsen langs de rivier, royal adelaide show (waar mn hostelmatties bijna allemaal werken), aussie action etc. ontdekt (moest nog een hoed hebben voor the outback hitte), central market, chinatown, trammetje en lekker veel gefietst...
Het Opera House is trouwens helemaal niet zo mooi. Maar verder is Sydney een prachtige, groene, grote stad! Niet verwacht zo groot. Vanaf het hostel was het 1 uur naar het centrum. De afstand naar Marlou was 37 km volgens maps (en dat was niet eens van de ene naar de andere kant). Nou als je Waarland gewend bent.. dan ben ik dan ergens bij Heemskerk, Haarlem ofzo?
Wat zijn die hostels gezellig. Net grote studentenhuizen. Ik werd omgedoopt tot mama appelsap omdat ik voor het eten zorgde en sommigen nog moesten leren hoe je een bed opmaakt of tomaten snijdt ;-). Omdat we ver van het cetrum zaten (wel fijn bij het strand, but to cold kwamen we het eerste uur Sydney al achter toen we gelijk in met bikini daarheen liepen), ben ik na 5 nachten met Noor en Carla (2 dutchies ook) naar een hostel in de stad gegaan. Gelijk kwamen er al backpackers op ons af, dus dat was fijn. Ook op het station willen de locals graag helpen en vliegen er 3 tegelijk op ons af. Sportief gewandeld van Bondi Beach naar Coogee en lekker gefeest. Donderdag vertrok ik rond 05:00 met Noor naar het vliegveld, zij ging naar Cairns en ik naar Adelaide. Nu was ik dan echt 'alleen'! En daar stond ik dan met m'n backpack in de stromende regen. Ja, geniet maar van het weer in NL hoor! Zo warm als velen denken is het (nog) niet. 8 graden toen we naar Blue Mountains gingen (en windkracht ..? was soms te gevaarlijk volgens de gids). Nu is het hier 14 graden, voor queen koukleum soms best even pittig. Gelukkig zijn hier in Adelaide gratis fietsen dus lekker doortrappen en ik heb het weer warm. En het wordt alleen maar beter! Er was 1 dutchie in het hostel waar ik nu ben die me meevroeg naar een couchsurfing meeting (mam, pap, vraag maar aan Noor ofzo wat dat is). Daar de gemiddelde leeftijd even flink naar beneden gehaald en allemaal nieuwe mensen leren kennen (uit Chilli, Venezuela, Roemenie, maar ook gewoon locals). Morgen ga ik met een paar hiervan op stap naar Mount Lofty/Adelaide hills. Wat een groentje ben ik dan eigenlijk wat betreft backpacken en cheap dingen regelen. Inmiddels al zoveel geleerd van de anderen! In dit hostel trouwens lekker pannenkoeken onbijt vers elke dag! Ik hoop wel even met meer anderen te gaan eten weer want nu staat er vier dagen couscous op het menu. Super chill trouwens de central market hier met allemaal kraampjes en zoveel avocado's!

Ik vergeet vast van alles, maar heb geen tijd meer. Heb het hier onwijs naar me zin en spreek alleen maar mensen die hier al zo lang zijn (14 maanden bijvoorbeeld). Dus wat denken jullie dat ik dan wil zeggen? Ik begin trouwens al redelijk in het Engels te denken. En gewoon het bekijken van alles, de straten, de huizen, hills, zo fijn. Elke keer die brug over bij Sydney en dan de skyline zien opdoemen met de botanic garden erbij, genieten! Het links fietsen valt ook alles mee. Super sexy die verplichte helm. Tot later!
Hugssss xx Sara

  • 10 September 2016 - 17:43

    Elly De Jonf:

    Hoi Sara,

    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Volgens mij smaakt het naar meer en langer.
    Heel veel plezier en genieten van al het moois in Australië!

    groetjes Elly

  • 11 September 2016 - 12:16

    Simone:

    Hee Saar,
    Wat een leuk stuk heb je geschreven. Ik zie je daar al helemaal lopen! Geniet er vooral heel erg van he!
    Liefs Simone (en een kus van Maud!)

  • 12 September 2016 - 06:39

    Jack Pater:

    Hi Sara
    Good to see you are having a great time
    When do you expect to be in The Patch
    Love Thea and Jack

  • 14 September 2016 - 12:00

    Elizabeth And Henk:

    Loved your story and first impression of Australia.

    Xxx Elizabeth and Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Sara

Actief sinds 28 Dec. 2011
Verslag gelezen: 571
Totaal aantal bezoekers 30424

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2016 - 07 November 2016

Australië

19 Februari 2012 - 17 Juni 2012

Suriname!

Landen bezocht: